قدر چای را مسئول چایکار می داند و بس‌

alifakouri اخبار

جمعی از چایکاران، کارخانه داران و فعالان صنعت چای کشور نوشتند؛ قدر چای را مسئول چایکار می داند و بس‌

در این نوشته آمده است:

پس از یک دوره رکود سخت و طاقت فرسای چای که چایکاران و صاحبان صنایع چای را در هم شکست، دوران شکوفایی و رونق این صنعت از راه رسید و بارقه های امید را در دل، چایکاران به جرقه انداخت.
بی شک وقتی شخصی با سابقه درخشان و خدمت در مناطق محروم کشور و درد آشنا به چای و چایکاری بوده، پدرانه بر این صنعت نگاه بیندازد، نباید توقع غیر از پیشرفت آن سازمان را داشت. پیشرفتی که موجب تحول دیدگاه های وزارت جهاد کشاورزی و وزیر مربوطه نیز شده است. تحولی توام با پیشرفتی مقتدارانه.
وقتی امسال برخلاف سالهای گذشته، نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای به ۴ هزار و ۵۰۰ تومان در هر کیلو می رسد و موجب مابه التفاوت هزار و ۵۰۰ تومانی با سال قبل می شود، انگیزه کار و فعالیت در باغات چای نیز بیشتر می شود و این عاملی می شود برای فعالیت های دو چندان باغداران در سال های آینده و تضمین رونق کارخانجات چایسازی و صنعت چای.

فعالیتی که اگر همچنان با افزایش حاشیه سود تداوم یابد، نه تنها موجبات خرسندی چایکاران را فراهم می آورد، بلکه حفظ باغات، حفظ محیط زیست و افزایش اشتغال و رواج صنعت چای را نیز به دنبال دارد.
از نیم‌نگاه های پدرانه این مسئول، ۲ سالی می گذرد و از آنجا که وی از خانواده چایکار است، غم چایکاران را با عمق وجود درک می کند و گوش شنوایی می شود برای تمام آلام چایکاران و مرهمی می شود بر انبوه زخم های کهنه آنان.‌
وی که به دلیل چایکار بودن خود، و والدین خود با دشواری های این عرصه آشنایی کامل دارد با تدبیر هرچه تمامتر در مقابل برنامه های نافرجام اتخاذ شده سینه سپر کرد و امسال نرخ خرید برگ سبز چای را به ۴ هزار و پانصد تومان رساند.
این‌مبلغ شاید در عرصه سخت اقتصاد کنونی، حتی به چشم هم نیاید اما به طور مسلم، گامی شد برای افزایش نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای.
افزایش مبلغ هزار و ۵۰۰ تومانی که برای کشاورزان بسیار مسرت بخش و انگیزه آفرین شد. وی موهبتی شد برای دستان خسته دیگر پدران و مادران چایکار و امیدی برای جوانان چایکار امروزی.

کسی که بازیگوشی های کودکانه اش را در لابه لای بوته های چای گذراند، با آواز های مادر چایکارخود به خواب می رفت و با نان چایکاری، قامت کشید، امروز در مقابل بی عدالتی های عرصه چایکاران، جوانمردانه قد علم‌کرد. بی شک قدر چای را مسئول چایکار می داند و بس.

از طرف جمعی از چایکاران، کارخانه داران و فعالان صنعت چای کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *