نشست تخصصی مشترک پژوهشکده چای،سازمان چای و صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور در خصوص تکثیر و تولید انبوه ارقام اصلاح شده چای

alifakouri اخبار

به گزارش روابط عمومی صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور، در روز چهارشنبه اول دی ماه ۱۴۰۰؛ نشست تخصصی مشترک راس ساعت ۹ صبح در سالن جلسات سازمان چای کشور در خصوص تکثیر و تولید انبوه ارقام اصلاح شده جدید که توسط پژوهشکده چای کشور معرفی شده‌اند و هم‌چنین واردات ارقام مطلوب چای برگزار شد. در این جلسه سازنده معاون بهبود تولیدات، فرهادی و سنجری از حوزه‌ی معاونت بهبود تولیدات، فیض‌پور معاون توسعه منابع و مدیریت، خردادپور معاون بازاریابی و تنظیم بازار و اخگر مسئول روابط عمومی از سازمان چای کشور، طاهرزاده مدیر عامل و میرحسینی‌مقدم مشاور فنی صندوق حمایت از توسعه صنعت چای، شیرینفکر سرپرست معاونت پژوهش، فناوری و انتقال یافته‌ها، علی‌نقی‌پور رییس ایستگاه تحقیقات چای شهید افتخاری شفت (فشالم)، فلک‌رو مسئول آموزش و ترویج و خانم صفائی‌ چایکار رییس گروه ژنتیک و به‌نژادی از پژوهشکده چای حضور داشتند.

در ابتدای جلسه کوروش فلک‌رو در خصوص ضرورت توجه به ارقام چای داخلی اصلاح شده و معرفی شده توسط پژوهشکده و لزوم جایگزینی درختچه‌های مسن و فرسوده باغ‌های چای با ارقام اصلاح شده کاشف و لاهیج گزارش مبسوطی ارائه نمودند. در ادامه جلسه پس از بحث‌های کارشناسی توسط حاضران در جلسه مقرر شد تولید و تکثیر انبوه ارقام اصلاح شده خاصه کاشف برای سال آینده به صورت قلمه و با عقد قرارداد سه جانبه بین پژوهشکده، سازمان چای و صندوق حمایت از توسعه صنعت چای انجام شود. هم‌چنین پیشنهاد شد به منظور انجام کارهای تحقیقاتی ارقام چای اصلاح شده از کشور چین وارد شود که مورد استقبال حاضران در جلسه قرار گرفت. نتیجه‌گیری برای جزئیات موضوعات مورد بحث پس از تهیه پیش‌نویس قرارداد سه جانبه به جلسه بعدی بین طرفین موکول شد.

روابط عمومی صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *