مدیرعامل صندوق چای کشور خبر داد:پرداخت ۷ میلیارد ریال تسهیلات به چایکاران گیلان و مازندران

alifakouri اخبار

مهندس محمدرضا طاهرزاده در جریان بازدید از باغ‌های چای در این شهرستان با اشاره به پرداخت ۱۷ میلیارد ریال تسهیلات به ۲۹ کارخانه چای‌سازی اظهار کرد: سود تسهیلات پرداختی به چایکاران و کارخانه‌های چای‌سازی چهار درصد است.

وی از پرداخت۷ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال تسهیلات به ۶ هزار و ۸۰۷ نفر چایکار در گیلان و مازندران خبر داد و افزود: ۴۱ هزار نفر کشاورز عضو صندوق حمایت از توسعه چای کشور هستند.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه چای کشور با بیان اینکه سرمایه صندوق افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: چایکاران با مراجعه به اداره‌های چای و صندوق مرکزی می‌توانند از تسهیلات مذکور استفاده کنند.

طاهرزاده به دستورالعمل پرداخت تسهیلات به متقاضیان طبق مصوبه هیأت مدیره صندوق حمایت از توسعه چای کشور اشاره کرد و گفت: تا پایان اردیبهشت ماه جاری چایکاران می‌توانند برای دریافت تسهیلات یک تا سه ساله اقدام کنند.

وی با تأکید بر حمایت به‌موقع از چایکاران برای دریافت تسهیلات، بیان کرد: رابطان صندوق مستقر در اداره‌های چای گیلان و مازندران موظف هستند پرونده‌ها را برای پرداخت تسهیلات به صندوق حمایت از توسعه چای کشور ارجاع دهند.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه چای کشور به پرداخت دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات با سود چهار درصد در سال ۹۴ اشاره کرد و یادآور شد: تسهیلات مذکور به صورت قرض‌الحسنه به سهامداران، کارخانه‌های چای‌سازی و باغداران در مناطق چای‌خیز گیلان و مازندران پرداخت شده است.

طاهرزاده، بازپرداخت تسهیلات مذکور را از محل خرید تضمینی برگ سبز چای دانست و خاطرنشان کرد: چایکاران به ازای هر ۱۰ هزار متر مربع یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه چایکاران با ارائه چک و سفته به همراه ضمانت‌های زنجیره‌ای کشاورزان می‌توانند از دیگر تسهیلات صندوق حمایت از توسعه چای کشور برخوردار شوند، اظهار کرد: تسهیلات بلندمدت و میان‌مدت در راستای خرید ماشین‌آلات، ساختمان، سیستم آبیاری تحت فشار، احیای باغ‌های چای و مبارزه با آفت‌ها به متقاضیان پرداخت می‌شود.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه چای کشور از آمادگی این صندوق برای در اختیار گذاشتن نهاده‌های کود شیمیایی و … هنگام پرداخت تسهیلات به چایکاران خبر داد و بیان کرد: سال‌های آینده تمام نهاده‌ها و خدمات مکانیزاسیون از طرف عاملان مورد طرف قرارداد صندوق مذکور در اختیار چایکاران گذاشته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *