بازدید مهندس طهماسبی معاون محترم وزیرجهادکشاورزی در امور باغبانی

alifakouri اخبار

بازدید مهندس طهماسبی معاون محترم وزیرجهادکشاورزی در امور باغبانی با همراهی رئیس

سازمان چای کشور و مدیرعامل صندوق چای از باغات و کارخانجات چایسازی

با آغاز برداشت برگ سبز چای در روز یکشنبه مورخ 96/02/10 جناب آقای مهندس طهماسبی معاون محترم وزیر در امور باغبانی به همراه رئیس سازمان چای کشور و مدیرعامل صندوق چای از باغات و کارخانجات چایسازی منطقه شرق گیلان بازدید نمودند.

 در این بازدید که  با همراهی معاونین فنی و بازرگانی ، مسئول حراست سازمان چای و رئیس پژوهشکده چای کشور صورت پذیرفت، در خصوص مسائل مربوط به بهزراعی باغات چای و اقدامات اساسی که خوشبختانه در سال 94 و 95 صورت گرفته تبادل نظر گردید. حدود 30 میلیارد تومان وام برای چایکاران بدون بهره در راستای عملیات بهزراعی ( انواع هرس ها و ماشین آلات کشاورزی) و بازسازی و نوسازی کارخانجات چایسازی برای تولید چای کیفی با عاملیت صندوق پرداخت گردید. ضمناً صندوق چای برای سهامداران خود( باغدار و کارخانه دار) حدود 20 میلیارد تومان وام تسهیلات جاری با بهره 4% را عملیاتی نمود. بطوریکه جان تازه ای در چای و چایکاری کشور دمیده شد و سطح قابل توجهی از باغات چای رها شده به چرخه تولید باز گشت. پرداخت اینگونه وام ها بعد از انقلاب در سازمان چای بی سابقه بوده است.

ضمناً یکی از اتفاقات خوبی که در سال 95 صورت پذیرفته است و به اطلاع مهندس طهماسبی رسانده شد، شرکت در اجرای پروژه های تحقیقاتی بوده است.

در ادامه ایشان ضمن بازدید از پژوهشکده چای کشور، با مسئولین بخشهای مختلف آن دیدار نمودند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *