” بازدید از باغ چای الگویی در روستای سراش شهرستان لاهیجان “

alifakouri اخبار

در روز سه شنبه مورخ 1398/06/05 آقایان مهندس میرحسینی مقدم مشاور فنی صندوق چای، مهندس پنجی مدیر مالی صندوق و مهندس فکوری مسئول IT صندوق از باغ چای الگویی واقع در روستای  سراش بازدید نمودند.

در راستای حمایت از چایکاران ، صندوق چای در 3 سال اخیر اقدام به احداث باغات چای الگوئی نموده که در آن عملیات بهزراعی شامل هرس، تغذیه، اصلاح ردیف های چایکاری، مبارزه باآفات، آبیاری و … بر اساس اصول فنی اجرایی شده است.

برای اولین بار در سال 96 یک باغ به مساحت حدود 7 هکتار در روستای سراش شهرستان لاهیجان ( آخرین نقطه چایکاری ) انتخاب و بر اساس دستورالعمل های فنی ، عملیات اجرائی شد  به طوری که آقای جلال ابراهیمی صاحب باغ در سال  1397 به عنوان چایکار نمونه کشوری انتخاب گردید.

در حال حاضر با حمایت صندوق کلاس های آموزشی ترویجی در آن باغ برای سایر چایکاران عضو صندوق در شهرستان های تابعه تشکیل می گردد.

با همکاری احدی از همکاران محقق و مجرب آقای مهندس علینقی پور و با حمایت و هدایت صندوق چای کشور اجرائی شد و از سال 94 تا سال 98 عملیات بهزراعی توسط صندوق چای و با کمک کارشناس منتخب مذکور و حمایت همه جانبه سازمان چای کشور به شدت در کلیه شهرستان های چایخیز با استقبال کشاورزان در حال توسعه و اجراء می باشد. لازم به ذکر است که اگر عملیات بهزراعی بر اساس دستورالعمل ها و ماشین آلات مربوطه انجام شود بطور متوسط برداشت چای سبز کیفی و به حد استاندارد خواهد رسید. در سال 1398 با برنامه های سازمان چای کشور و اعتبارات مصوب بانکی صندوق ، عملیات بهزراعی در سطوح وسیع در باغات دشت و کوهپایه نیز انجام خواهد شد.

صندوق بنا دارد برای سایر شهرستانهای چایخیر این الگو را عملیاتی نماید. روابط عمومی صندوق چای کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *