برگزاری کارگاه آموزشی ترویجی کاربرد پهپادها در محلول‌پاشی عناصر غذایی در باغ‌های چای غرب گیلان

alifakouri اخبار

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده چای و پیرو برگزاری اولین کارگاه آموزشی و ترویجی هوشمندسازی در باغ‌های چای به منظور کاربرد پهپادها در محلول پاشی عناصر غذایی در باغ‌های چای شرق استان گیلان در سال ۱۳۹۹؛ دومین کارگاه آموزشی ترویجی و به صورت عملی به‌ منظور کالیبراسیون و نحوه‌ی محلول‌پاشی عناصر غذایی در باغ‌های چای شیب‌دار در روز چهارشنبه مورخه یکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در غرب استان گیلان (روستای سسطلان شهرستان فومن) با هماهنگی و برنامه‌ریزی کارشناسان و محققان پژوهشکده چای و مشارکت صندوق حمایت از توسعه صنعت چای،  سازمان چای و  بخش خصوصی در باغ چای آقای پورغفار برگزار شد.

     دکتر شیرین‌فکر سرپرست معاونت پژوهش، فناوری و انتقال یافته‌ها، دکتر  کهنه رییس گروه فناوری و مدیریت تولید، مهندس فلک‌رو مسئول آموزش و ترویج، خانم دکتر رمزی عضو هیات علمی و مهندس علی‌نقی‌پور رییس ایستگاه تحقیقات چای شهید افتخاری شفت(فشالم) از پژوهشکده چای در این کارگاه حضور داشتند. در این کارگاه خانم مهندس بهتوئی مدیرعامل شرکت خدمات کشاورزی مهپاد، ضمن ارائه مطالبی در خصوص مزایای پهپادها، چندین پرواز آزمایشی برای محلول‌پاشی کودها بر اساس نظرات و توصیه‌های فنی تیم اعزامی پژوهشکده چای انجام دادند. مقرر شد پس از مشاهده نتایج؛ مناسبترین سرعت، غلظت و حجم محلول‌پاشی برای باغ‌های چای مشخص شود و توصیه گردد.

   لازم به توضیح است در این کارگاه کارشناسان حوزه‌ی معاونت بهبود تولیدات و اداره چای شهرستان فومن از مجموعه سازمان چای کشور، نماینده صندوق تخصصی حمایت از توسعه صنعت چای کشور و بالغ بر ۱۵ نفر از چای‌کاران پیش‌رو منطقه از جمله آقای باشلوقی چای‌کار نمونه سال ۱۳۹۹ کشوری حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *